Elég erősen indította a 2018-as évet a Facebook atyja, Mark Zuckerberg. Nem elég, hogy bejelentette, igen markáns változtatások érkeznek a jövőben a világ legnépszerűbb közösségi oldalán, de már el is kezdte őket szépen adagolni.
Ahogy már korábban írtunk róla, a következő időszakban nem fognak unatkozni a Facebook munkatársai, hiszen vezérük elhatározta, a megfelelő mederbe tereli a közösségi oldalt, és visszatérnek az alapvető koncepcióhoz, hogy az emberek kapcsolatot tarthassanak egymással. Ennek első lépéseként az oldal hírfolyama már kissé személyre szabottabb, hiszen az oldalak hírei, a likevadász tartalmak már hátrébb sorolódtak, és inkább ismerőseink posztjai, vagy a párbeszédeket generáló bejegyzések kerültek előtérbe.
Ugyan ahhoz, hogy ezt mindenki rendesen érzékelje, el kell telnie egy kis időnek, hiszen a Faceboook nem mindenkinél egyszerre alkalmazza a változtatásokat, az átállás fokozatosan megy végbe. Azonban Mark Zuckerberg képes még tetőzni a módosításokat, nemrégiben egy igen érdekes kijelentést tett:
A Stories egy jobb formátum arra, hogy a felhasználók több, gyors videoklipet megoszthassanak a napjukról.”
Ezekből akár arra is lehet következtetni, hogy a Stories tartalmak, tehát a képes, videós 24 óra után eltűnő posztok idővel akár még a hírfolyam és a hagyományos posztok helyét is átvehetik. Ezt erősíti az a tény is, hogy a cégóriás minden felületén, tehát az Instagramban, a Messengerben és a WhatsAppban is megtalálhatók a sztorik, amelyek ilyen módon akár egyszerre mind megjelennének a hírfolyamunk helyén.
Ugyan mi nem nagyon tudnánk elképzelni egy ilyen Facebook felületet, viszont manapság már semmi sem biztos Zuckerbergék háza táján, legfeljebb csak annyi, hogy teljesen átalakul a ma ismert kék-fehér platform.