Nem akármilyen változtatásokat jelentett be csütörtökön Mark Zuckerberg. A világ legnagyobb közösségi oldalának atyja teljesen új köntösbe öltözteti hírfolyamainkat, így a következő hetekben jelentős mértékben alakul át a Facebook.
Évek óta azért küzd Zuckerberg és csapata, hogy visszaterelje a közösségi oldal hírfolyamjait a megfelelő mederbe. Jelenleg a kattintás vadász hírek, a kisállatos videók és a fizetett hirdetések uralják főoldalunkat, amely már elég távol van attól a kezdeti álomtól, mely szerint az ismerősöket és a családtagokat hozza egymáshoz közelebb az oldal. Ebből lett most elege az alapítónak, aki jelentős változtatásokat jelentett be.
Család és barátok újra az első helyen
A figyelemfelkeltő hírek és bejegyzések ideje lejárt, mostantól az ismerőseink és családtagjaink személyes bejegyzései lesznek főszerepben, csak úgy mint régen. A Facebook mostantól az aktív tartalmakra helyezi a hangsúlyt, azok a bejegyzések fognak megjelenni elsőként hírfolyamunkban, amelyek alatt párbeszédek, folyamatos beszélgetések alakultak ki. Ezek szerint mostantól egy komment többet számít, mint néhány like.
Leáldozott a lájkoknak
Mivel mostantól inkább a kommenteken van a hangsúly, így a lájkok szerepe hátrébb sorolódott, ami rövidtávon ugyan a Facebookra is negatív hatással lesz, viszont az elemzők szerint hosszú távon mindenképpen kifizetődő lesz az új irányvonal, ha a cél valóban az oldalon töltött idő értékesebbé tétele. A likevadász tartalmak háttérbe szorulása ugyan azt is jelentheti, hogy néhány, ilyen tartalmakat előállító oldal és cég komoly közönségtől és bevételtől esik el, viszont ez szükséges áldozat ahhoz, hogy a Facebook újra visszatérhessen gyökereihez és ahhoz, amiért létrehozták, hogy kapcsolatot tudjunk tartani a valódi ismerőseinkkel.