A csíki sör hírneve generációkra nyúlik vissza, ami a térségben található jó vízminőségnek is köszönhető.
Ezt igyekezett kamatoztatni a Heineken, amikor 2003-ban megvásárolta a Csíkszeredai sörgyárat, ott pedig Ciuc premium (Csíki prémium) nevű sörét kezdte el főzni, amit az erdélyi magyarok egész egyszerűen csíki sörként neveznek egymás között. 2014 novemberében pedig megjelent a piacon a Csíki Sör Manufaktúra terméke, az Igazi Csíki Sör, amire Lénárd András cége szerzett jogi védelmet.
Ezután nem sokkal kezdődött el a két cég közötti pereskedési hadjárat, amit a holland multinacionális cég indított el, mert az Igazi Csíki Sör elnevezés miatt veszélyben érezte a termékét, és többek között a szellemi a tulajdon megsértése miatt fordult a bírósághoz.
Az ügy végére most pont került, a román bíróság a Heineken javára döntött, annak ellenére, hogy európai szinten már másodfokon is nyert a Csíki márka. A manufaktúra szerint arra is kötelezték őket, hogy 30 napon belül „minden tárgyat és eszközt” semmisítsenek meg, de nem részletezték, milyen tárgyakról és eszközökről van szó pontosan. 140 főt foglalkoztatnak, helyzetük elég bizonytalan, de a cég nem szeretne megválni egyetlen egy alkalmazottjától sem. Szorítunk nekik, hogy találjanak valami megoldást.