2015. 11. 03., Kedd, 12:01

Bevételeinek 90%-át felhasználóinak adja az új közösségi oldal - a Facebook máris bojkottálta

Hogy Tsu vagy Tsū nem tudom, annyi viszont biztos, hogy ilyen "ū" karakterem nincs a billentyűzetemen, úgyhogy marad Tsu, valamint az is biztos, hogy ez a viszonylag új közösségi oldal felhívta magára az egész világ figyelmét.

Méghozzá nem is saját erőből, hanem a konkurens Facebooknak köszönhetik az ingyenes reklámot, hiszen a világ legnagyobb közösségi oldala nemrégiben teljes mértékben letiltotta az Tsu oldalát saját felületeiről. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy a Tsu linkjeit nem tudjuk megosztani ismerőseinkkel üzenőfalunkon keresztül sőt, néhol még a sima szöveges üzenetben sem tudjuk elküldeni az oldal linkjét, hiszen ott is blokkolja azt a Facebook. Minden korábbi bejegyzést és személyes üzenetet is eltávolított az oldal, amely csak megemlítette a Tsu címét, így bojkottálva a konkurensnek még nem nevezhető oldalt. Zuckerbergék hivatalos közleménye szerint nem azért blokkolják az oldallal kapcsolatos információkat, mert tartanának a növekedésétől, hanem mert a Tsu sérti a facebookos irányelveket. A Tsu viszont más véleményen van, szerintük a 1,5 milliárdos felhasználóbázissal rendelkező oldal nem a gyors növekedésüktől fél, hanem a filozófiájuktól.

Mi a Tsu filozófiája?

A mai világgal teljesen szembemenő. Hogy miért? Mert sajnos ritkán hallani olyan cégről, amely bevételeinek 90%-át a felhasználóinak adja. Nem titok, hogy a Tsu ugyanúgy mint a Facebook abból él meg, hogy megosztja hirdetőivel a felhasználóinak adatait, hogy azok így pontosan célzott hirdetéseket tudjanak indítani az oldalukon. Igen ám, csakhogy a facebook ezekért a hirdetésekért elkér egy valag pénzt, ráadásul meg is tartja mindet, míg a Tsu csapata nem így gondolkozik. A hirdetésekből befolyó összeg  10%-át ugyan megtartják, viszont a további 90%-ot visszaadják a felhasználóknak, így motiválva őket érdekesebbnél érdekesebb tartalmak előállítására és megosztására. Persze ezek  állhatnak tök ártalmatlan dolgokból ugyanúgy mint a Facebookon, legyen az egy sima bejegyzés, kép, vagy videó, viszont ha ezek érdekesek az ismerősök számára, és több százan hozzászólnak és likeolják, akkor az igen sok reklám-megjelenítést generál az oldal számára. Ennek örül a Tsu, és örülünk mi is, hiszen ha pár forinttal is, de duzzaszthatjuk pénztárcánkat.

Egy egyszerű példával szemlélteti az alábbi kép is a Tsu működését:

Tehát ha David postja olyan nézettséget generál, amely 100 dolcsit hoz hirdetésben a konyhára akkor az megoszlik a felhasználók között. 10 dollár a Tsu-t illeti, 45 dolcsi üti David vagyis a postoló markát, 30 dollár Charlotte-é aki Davidet hívta meg az oldalra, 10 Brian-é aki Charlotte-t hívta meg és így tovább…

Ezeket az adatokat látva gyorsan elkalandozik az ember, hogy néhány ismerőse, akinek megosztásai rendre kiütik a biztosítékot a Facebookon és hatalmas forgalmat generálnak, mit szólnának hozzá, ha a jövőben az ilyen megnyilvánulásaikért pénzt is kapnának? A gondolatmenet messze visz, azonban az, hogy mi lesz ennek az új szemléletű közösségi oldalnak a sorsa, megjósolhatatlan. Az viszont újdonság, hogy a napokban megkezdődött a szabad regisztráció, így már bárki csatlakozhat az oldalhoz, és kezdheti meg a gyűjtögetést.

Mi a véleményetek? Szívesen használnátok egy olyan közösségi oldalt, amely által még kereshettek is egy kis pénzt? Vagy úgy vagytok vele, hogy pár hét és úgyis bedől az egész, felesleges elkezdeni? 

Tetszett a cikk? Ne maradj le rólunk! Kövess minket Facebook oldalunkon: