2015. 11. 03., kedd, 16:15

1680 milliárd forintért vették meg a Candy Crush-t!

Brutális összegért, 5,9 milliárd dollárért vásárolta fel az Activision Blizzard a King Digital Entertanment nevű céget, amelynek sok millió okostelefon használó köszönheti a méltán népszerű játékot, a Candy Crush Saga-t!

 

474 millió aktív játékos

A világ legtöbb mobilos felhasználóját tömörítő játéknak 2015 harmadik negyedévében havi 474 millió aktív játékosa volt, ami egészen elképesztő adat egy játék tekintetében. Talán ezért is keltette fel az érdeklődését annak a kiadóóriásnak, amely magában foglalja a legjobb játéksorozatokat, olyanokat, mint a Call of Duty és a Destiny, valamint 2008 óta (amikor egyesültek a Blizzardal) már hozzájuk tartozik a World of Warcraft és a Starcraft is. A King eredetileg egy Svéd cég volt, amelyet mára már Írországba telepítettek át, a cég profitjának mintegy harmadát pedig a híres cukros játéknak köszönheti. Erre tette most rá a kezét egészen elképesztő összegért az Activision, amely a konzol- és pécépiac után uralma alá hajtotta a mobilpiacot is.

 

 

Durva számok!

Érdekesség egyébként, hogy mennyit ér egy-egy játék manapság, főleg abban a viszonylatban nézve, hogy a Facebook 2012-ben 1 milliárd dollárt fizetett az Instagramért, a Google 2006-ban pedig 1,65 milliárd dolcsit a Youtubért. Erre most néhány cukorka jogaiért perkáltak ki közel 6 milliárd dollárt. Egészen elképesztő.

Tetszett a cikk? Ne maradj le rólunk! Kövess minket Facebook oldalunkon: