2018. 04. 24., kedd, 16:30

Corner corner - Ilyen a kaposvári pizzafutárok élete

Már egy órája rendeltem és még sehol senki; langyosan ért ki a pizza; miért nem veszitek fel a telefont? - ezek a leggyakoribb kritikák a kiszállítással foglalkozó éttermek közösségi oldalain. Néha jogosak az észrevételek, de mi a helyzet a kerítés másik oldalán, ahol a pizzafutárok dolgoznak, sokszor mínuszokban, néha 40 fokban, emeletre fel, emeltről le, kocsiba be, kocsiból ki. Az egyik legnagyobb kiszállítós étterem, a Trattoria pizzafutárjai és diszpécserei nyomába eredtünk.

Nem igaz, mikor ér már ide?

"Sokan azt gondolják hogy ők egyedül rendelnek és senki más, vagy van az a tévhit, hogy minél közelebb laknak az étteremhez, annál gyorsabban érünk ki hozzájuk, de van olyan is aki már 40 perc után telefonál hogy hol vagyunk" - kezd bele a több mint tíz éve a szakmában dolgozó Pali, a Trattoria diszpécsere, amikor felteszem neki a kérdést, hogy mi szokta legjobban kiakasztani. 

"Persze mi is hibázunk a nagy számok törvénye alapján, de mindig megpróbáljuk valamivel kompenzálni a helyzetet. Sokan azt gondolják hogy csak felvesszük a rendelést, kiadjuk a futárnak aztán helo, de az igazság az hogy ahhoz, hogy flottul menjen minden, erősen kordinálni kell a futárokat és ehhez nagyon ott kell lenni fejben. És akkor ott van még az, hogy bármikor lerobbanhat a futár járműve, ne adj isten balesetezik, vagy összeomlik a számítógépes rendszer, de áramszünet is előfordulhat - számtalan dolog közbejöhet -, ilyenkor gyakran rajtunk csattan az ostor"

A diszpécserek élete nem csak játék és mese

Ilyen ez a popszakma

A Trattoriában 8 futár dolgozik, egy részük teljes munkaidőben, mások részmunkaidőben. Van aki csak főműsoridőben jár be, ami 9:45-től 13:30-ig tart, ebben az időintervallumban többet szállítanak ki, mint hétvégén egész nap.

"Én a pincérszakmát váltottam le futárkodásra. Abban hasonlít ez a felszolgáláshoz, hogy itt is tudni kell kommunikálni és lehetőleg kedvesnek lenni a vendéggel, de jobban szeretem mert kevésbé kötött és nem egy helyben van az ember, furikázik a városban - úgy napi 100 km-t átlagban-, szóval nagyobb a szabadságérzet" - mondja a régi motorosnak számító Huba.

 

Huba a futárok közt nagy népszerűségnek örvendő Swift-tel járja köreit

"Persze megvan a nehéz oldala is, mint akármelyik szállítós melónál, mert ugyan kinek van kedve télen a hóban-sárban rohangálni, nyáron meg a 38 fokban felmászni a negyedikre és persze időnként nem nevetni a viccesebbnél-viccesebb kérdéseken" - ezt már Imi, a 99' óta a szakmában dolgozó futár vázolja.

Pont előző héten volt, mondja a srác, belenézne a dobozba, hogy azt hoztam-e amit rendelt. Nézi, azt mondja ez csak egy fél pizza ember, hát mi ez? Calzone (töltött) pizzát rendelt...

Imi több mint 16 éve futárként nyomja, ő jó időben a motorra esküszik

A Swift meg a jatt

A fizetés három tételből tevődik össze: a napidíjból, a körpénzből és a jattból. Ezek közül az első és a második fix, viszont egy kis fogyasztású járművel több marad a zsebben. Tavasszal és nyáron a pár literrel elketyegő robogók, az autóknál az olcsón szervizelhető, megbízható kisautók, mind például a Suzuki Swift vagy a Fiat Punto a legnépszerűbbek.

A srácok azt mondják régebben nagyobb szórás volt a borravaló tekintetében, sokan "nulláztak", azaz nem hagytak egy forintot sem, viszont volt egy szűk réteg aki nagyobb összeggel honorálta a kiszállítást, míg manapság 100-200 Ft az átlagos jatt. Elmondásuk szerint nem számít melyik városrészbe szállítanak, embere válogatja a jatt nagyságát.

Volt hogy megálltak itt egy Audi Q7-essel, ketten ettek egy akciós pizzát meg ittak egy pohár vizet és nem hagytak egy forint jattot sem, fél órára rá egy szinte romos házhoz vittünk pizzát a Kossuth Lajos utcába, 500 Ft borravalót akart adni a megrendelő, nem fogadtuk el.

 

Állítólag a város egyik leggyorsabb futára  Roli, a legenda szerint egyszer olyan gyors volt, hogy az egyik dobozt még megtölteni sem sikerült a kollégáknak, ő már leadta a rendelést...

Pár aranyköpés

Ahogy a pincérekhez, a diszpécserekhez is esnek be érdekes rendelések, kérdések, Pali azt mondja az sem ritka hogy a saját címüket nem tudják a rendelők. Szemezgetett nekünk kicsit az utóbbi hetek vicces rendeléseiből:

 

#1

- A párizsi csirkemell az csirke párizsiból van?

 

#2

Cordon Bleu rendelés kiküldve, majd visszahívás a kiszállítás után.

- Van egy kis probéma, ez csirkéből van.

- Nem uram, ez sertésből készült. 

- Jó, de miért van sajttal töltve?

- Hát mert ön Cordon Bleu-t kért, ami sajttal, sonkával töltött hús.

- Jó, de miért csirkéből?

- Uram, az nem csirke, hanem sertéskaraj.

- Jaa, rendben, akkor önnek van igaza.

 

#3

- A sertéspaprikás milyen húsból van?

 

#4

- A szalámis pizza az a kör alakú?

 

#5

- Hú, bocsi, nem jut eszembe a címem...

 

Végezetül nézzétek meg gyorsított felvételen Huba egy napját:

 

Tetszett a cikk? Ne maradj le rólunk! Kövess minket Facebook oldalunkon: