Mobiltelefonjainkat nem szeretjük napokig nélkülözni, ezért ha megtörténik a baj, arra törekszünk, hogy ha lehet, minél hamarabb életet leheljenek készülékünkbe, és ne kelljen hetekig nélküle élnünk. Ilyen helyzetekre nyújt megoldást egy olyan üzlet, amelybe mostanság botlottunk a Teleki utcában.
Biztosan sokan ismeritek a kék fényben díszelgő Mobil Shop elnevezésű üzletet a Teleki utca 16-18-ban, ahol használt mobiltelefonokkal, kiegészítőkkel és szervizzel szolgálnak a betérőknek a srácok. Az üzletben egymás mellett sorakoznak a mobilok, tokok, üvegfóliák és javításra váró készülékek, legyen szó mobilról, televízióról, számítógépről vagy Xboxról. Ahhoz viszont, hogy még többet megtudjunk az üzletről, még több infót szerezzünk munkásságukról, kifaggattuk a tulajdonost, Langer Károlyt.
Mióta ékesíti üzleted a Teleki utcát?
Az üzletet még 2015 nyarán nyitottam, hosszas mérlegelés után, hiszen volt több üzletem is már, és rengeteget, közel 15 évet dolgoztam a szakmában, amikor válaszúthoz érkeztem az életemben. Dolgoztam sokat Kaposváron és Budapesten is, ami segített abban, hogy minél jobban átlássam ezt az üzletágat, fejlődjenek a szervízelési tapasztalataim és kialakuljon bennem egy olyan kép, egy olyan üzlet, ami sikeres lehet Kaposváron. Ugyan nem minden ment egyből simán, hiszen több vendégem volt mint hittem, így nem tudtam vinni egyedül az üzletet és a szervizt is, ezért új embereket kerestem, akikkel így hárman a kezdetek óta együtt dolgozunk.
Miben más ez az üzlet, mint a többi?
Amint már mondtam, rengeteg mindent láttam már a szakmában, ezért kialakult a saját nézőpontom is arról, hogy miként lehetne ezt az ipart még jobban űzni. Sokat számít az, hogy milyen üzletbe lép be a vásárló, hogy fogadják a pultnál, hogy mindent könnyen megtalál és elér-e. A mobilokat épp ezért nem is a megszokottak szerint üveglapba tettük a pultokra, hanem külön kivilágított polcokat készítettünk neki, hogy ne kelljen a mobilokon könyökölni.
Fontos volt még a hangulat, ezért olyan csapatot szedtem össze, akikkel össze tudunk dolgozni, és sikeresen, jó hangulatban telnek a napjaink, amit a vásárlók szintén megéreznek. Néhány apróságon múlik egyébként, de a visszajelzések szerint sikerült olyan üzletet kialakítanom, ahová szívesen térnek be a vásárlók.
Látom azért nem csak telefonokat javítotok.
Nem, valóban szélesebb skálán mozog a megszokottnál szervizünk, hiszen a telefonokon kívül javítunk számítógépeket, hardveresen és szoftveresen is, megfordulnak nálunk televíziók, táblagépek, de van dolgunk Xboxokkal és Playstationökkel is. Minden szervizelési munkát helyben csinálunk, tehát nem kell arra várni, hogy mi majd elküldjük a szerviz központunkba a leadott eszközöket, hanem amint tudunk, már neki is esünk a dolgoknak.
Célunk az, hogy minden leadott eszközt azonnal javítsunk, ami általában sikerül is, ha nincs szükség plusz alkatrész beszerzésére. Az iPhone készülékeket azonnal, helyben javítjuk, legyen szó kijelző cseréről, akkumulátorról, alaplapi, hangszóró vagy csatlakozó problémákról. A Samsung, Huawei és egyéb mobilokat kicsivel lassabban, úgy 1-3 nap alatt tudjuk megjavítani, hiszen ezekhez általában alkatrészeket kell rendelnünk, míg az iPhoneokhoz van szinte mindenünk raktáron.
A gyorsaságotok azért nagy előnyt jelent a mai világban
Igen, tudod manapság mindenki mindent azonnal szeretne ebben a rohanó világban, amihez mi szerencsére tudunk is már alkalmazkodni, hiszen négyen dolgozunk minden nap azon, hogy a behozott készülékeket mihamarabb megjavítsuk. Ha csak rajtunk múlna, gyorsabban kész lennének, de ha alkatrészt kell rendelni, vagy bonyolultabb a probléma beletelik néhány napba, de rajta vagyunk azonnal az ügyön.
Melyik volt a legemlékezetesebb szervizelésed?
Volt jó pár érdekes eset, de ami nagy nyomot hagyott, egy szombati napon történt. Épp zártunk, amikor felhívott az egyik ismerősöm, hogy megúsztatta az iPhone 6S-ét. Ez még nem is lenne olyan nagy kaland, csak közben kiderült, hogy a Balaton közepén hajókázott épp, amikor sikerült beleejtenie a mobilt a vízbe, amit három óra elteltével a búvárok hoztak fel a tó fenekéről.
Nagyot néztem, amikor utána behozta, hiszen órákat töltött a készülék a vízben, ami a szétszerelés után fel is tűnt, hiszen benne volt még a fél Balaton, alig bírtam kiönteni belőle. De elmondhatom, hogy sikerült még így is megcsinálnom, és a tulajdonos máig hiba nélkül használja.
Rizsbe tettétek?
Ez a rizsbe fektetés jó dolog valóban, de csak a Youtubeon. A videó megosztókon érdekes dolgok terjengnek, amik közül azért nem sok a valóság, ahogy ez a rizses dolog se mindig jó megoldás. Nem azt mondom, hogy nem tud segíteni, viszont amikor a víz és az elektromosság kölcsönhatásba lép, akkor a rizs már nem nagyon tud segíteni, csak addig amíg elszívja a vizet. A megúsztatott telefonokat mi általában atomjaira szedjük, más szervizekkel ellentétben manuális technikával dolgozunk, nem esküszünk az ilyen ultrahangos tisztításokra. Az a biztos és pontos, ha manuál terápiával esünk neki a készülékeknek, és kézzel tisztítjuk meg, majd szüntetjük meg az esetleges zárlatokat, problémákat.
Akkor inkább szakemberre bízzuk a javítást, ne essünk neki egy videó alapján.
Ha valaki nekiáll ilyen Youtubeos videók alapján otthoni környezetben a szervizelésnek, abból általában baj szokott lenni. Több ismerősöm is volt már, aki ilyen segítséggel próbálta megoldani az iPhoneja házának cseréjét, ám nem sikerült neki túl jól, sőt 100 ezer forintos kárt okozott a készülékében, amit ha behoz nekem, sokkal gyorsabban és sokkal olcsóbban megúszhatott volna. Ezért tartom azt, hogy jobb ezt a szakemberre bízni egyből, nem pedig akkor jönni és sóhajtozni, amikor már nagyobb a baj, mert akkor már mélyebben a zsebbe kell nyúlni.
Használt piacon mi most a módi?
A használt telefon piac rendkívül területfüggő, míg nálunk az átlagember nem áll olyan jól anyagilag, hogy 100-200 ezres telefonokkal futkosson, addig Budapesten az teljesen hétköznapi dolog, hogy ha bemennek egy üzletbe és megtetszik nekik egy telefon, már meg is vásárolják, ráadásuk nem is részletre. Itthon az újonnan vásárolt készülékek nagy része részletre, előfizetésre van kötve, vagy pedig használt készülékek, amelyek közül is inkább a 20-30 ezres kategória a leggyakoribb. Ezek közül is van mindig, amit hirtelen felkapnak, és nagyon visznek, akkor nehéz találni abból olyan szép, megkímélt és jó állapotú telefont, amit én is kiraknék az üzletbe, hiszen mi csak olyan telefonokat árulunk, amelyek minőségben és küllemben is megfelelnek a saját várakozásainkkal.
Ha már arra jártunk, kaptunk egy kis kedvezményt is az üzletben, amit most kisorsolunk köztetek! Játsszatok velünk ITT az 5000 forintos ajándékkuponért, amit tartozékra, telefonra vagy szervízelésre válthattok be!